Monday, 31 December 2012

Reunion MYSOFF 5 yang Pertama!

Bagi meraihkan ahli-ahli Sahabat MYSOFF 5 yang terlibat dengan PLKN mahupun STAM. Oleh demikian, kami akan mengadakan Reunion yang pertama selepas tamatnya Program MYSMAC 5 lepas. Sehubungan dengan itu, saya ingin menyatakan info-info yang berkaitan dengan program tersebut.

Tempat : Melaka International Bowling Centre ( MIBC ), Mydin MITC

Tarikh : 1 Januari 2013

Aktiviti yg diadakan : Bowling, menjamu selera di Mydin MITC







Sunday, 30 December 2012

RESOLUSI SAHABAT MYSOFF5

Pada hari terakhir MYSMAC 5, kami telah membincangkan beberapa aktiviti dan perkara yang akan kami lakukan setelah pulang daripada kem tersebut.Setiap peserta telah bersepakat untuk melaksanakannya.Antara yang telah diperbincangkan ialah ;

-Solat Dhuha 3 kali seminggu
-Selawat dan istighfar 100 kali setiap hari
-Membaca Surah Al-Waqiah 2 kali sebulan
-Membaca Al-Quran 2 muka surat setiap hari beserta makna
-Membaca al-mathurat sekurang-kurangnya sekali sehari..

Diharap semua sahabat mysoff5 dapat melaksanakan resolusi yang telah dibincangkan bersama..

InsyaAllah...


terimalah teguran...

Assalamualaikum....

ape kabo semuanya...hari ni sye nk kongsi skt lah tentang tegur menegur...

prnah tak kite di tegur oleh seseorang atas perilaku yang kite buat...????
mesti ade kan ??? yelah kita kn manusia...manusia ni tak sempurna...mesti




ada salah silapnya sama ada kecil atau pn besar...

kalo kite sume nak thu...tguran itu sebenarnya daripada Allah kepada kite atas
kesilapan yang kite bwat...cume Allah tak tegur kite direct...kite pun bkan nye snang tau tetibe dpat wahyu drpd Allah...orang yg Allah nak jew dpt wahyu direct...so Allah menegur kite melalui utusan iaitu menghantar salah seorang hamba-Nya...hamba-Nya tu...maybe kwan2 kite larh...so lpas nie kalo kite bwat salah pas tu ade org tegur...
terima lah seadanya walau pun pn pahit...bak kate org tua-tua.."yang pahit tulah ubat"
hehehe...

jadi...tu jelah yg sye nk kongsi kn bwat kali ni...
renungkan... (n_n)...senyum selalu...
Assalamualaikum...



via : ismi amir nuruddin

Gaya bertudung..




Assalamualaikum....
ade satu perkara nak dikongsikan...yg baik kite jdikan teladan...
perkara ini khusus utk para muslimat tentang pemakaian tudung/jilbab/selendang...

ana thu skrang nie mcm2 style/gaye org prempuan pkai tudung...yela katenye ikut peredaran zaman....Alhamdulillah mereka msih cube utk menutup aurat...
tpi yg ana nk tgur ialah cara mereka pkai tudung...

mesti korang pernah dgar/bace tentang hadith Nabi Muhammah S.A.W:
"ada dua golongan dari penduduk neraka yang belum pernah aku lihat iaitu
suatu kaum yang mempunyai cemeti seperti ekor lembu untuk memukul manusia
dan perempuan yang berpakaian tetapi telanjang, kepala mereka seperti bonggol unta yang bergoyang-goyang, perempuan itu tidak akan masuk syurga dan tidak akan cium baunya,sedangkan baunya dapat tercium selama perjalanan sekian dan sekian. (Hadith riwayat Muslim)

dripade hadith tu kite dh thu ape hukumnya kn...tpi msih ade sgelintir yg msih mengamalkan...ana bkan nk kutuk...tetapi yang ape salah kite btul kan...
so lpas nie siapa (perempuan) yg sering amalkan style/gaye mcm tu beringatlah...
msih sempat lgi untuk slamatkn diri anda dijilat api neraka...nabi tak pernah aja kita terlambat...ape kata nabi:

"kalau tiba berlakunya kiamat tetapi di tangan kita masih ada lagi benih, tanam benih tu dulu"

nabi tak pernah aja umatnya terlambat...ingat...kalo nak berfesyen ikutlah
"FESYEN ISLAM". Wallahu a'lam...Assalamualaikum
(n_n)





via : ismi amir nuruddin (ketua sahabat mysoff5)
Berita baik untuk orang Melaka (khususnya)

Jemputan untuk semua ke TAMAN SYURGA..!! Kepada tuan-tuan budiman terutamanya sekitar Negeri Melaka, jangan lepaskan peluang untuk bersama-sama meraih berkat dari kedatangan Ulama Besar Syaria ini... 

Disamping mendapatkan maklumat terkini perkembangan saudara kita di SYRIA...




Perkongsian Mengenai Daurah 2013

Assalamualaikum..

Sukacita kami ingin menghebahkan program Daurah yang diadakan di Madrasah Baitul Qurra, Sungai Udang, Melaka.
Kami berharap agar muslimin dan muslimat dapat turut menghebahkan kepada saudara kita yg lain. InsyaAllah

Tuntut Ilmu itu Jihad!

Thursday, 27 December 2012

Program 'edar risalah' sempena tahun baru 2013~


Tempat : MAIM (berkumpul), Mahkota Parade dan Dataran Pahlawan

Masa : 8.00 pm (berkumpul, solat Isyak dan briefing), 10.00 pm - 11.00 pm (gerak kerja)
Tarikh : 31 Disember 2012 (malam)
Kumpulan sasaran : Remaja

Harapan kami supaya manusia tidak kira daripada mana-mana fikrah atau fahaman yang berbeza supaya dapat turun memeriahkan dan merealisasikan objektif dakwah iaitu "Amal Maaruf Nahi Mungkar" di malam Tahun Baru ini. Wallahu a'alam. Sekian dimaklumkan, terima kasih atas kerjasama...


*credit to :nor suhailah abdul malek

ASSALAMUALAIKUM

ALHAMDULILLAH..

Akhirnya siap juga BLOG SAHABAT MYSOFF 5.

Program MYSMAC yang berakhir pada 25 Disember 2012, menunjukkan bermulanya pengembaraan peserta-peserta MYSMAC seramai 39 orang dalam dunia dakwah.

Diharapkan dengan wujudnya BLOG SAHABAT MYSOFF 5 ini, dapat membantu aktiviti dakwah kami dalam memperjuankan agama yang benar iaitu Agama Islam..

InsyaAllah!..